Kenu kormányos képzés 2021/1

A X. cserkészkerületi kenu kormányos képzésünk első képzési alkalmára 2021. május 22-én került sor a Csepel-Királyerdői csónakházban - amely az elmúlt 8 évben több kormányos és vízi szakági  képzésnek adott már otthont.

A borús időre tekintettel szinte rögtön vízre is szálltunk, és mire az eső csöpörögni kezdett már tettünk egy kört a Molnár-sziget körül, elsajátítva az evezés alapjait. Képzés

Az eső elől a csónakház verandájára vonultunk vissza, ahol a kenu felépítését, alakjának a menettulajdonságaira gyakorolt hatását, a biztonsági szabályokat és hasonlókat tanultunk, majd ismét vízre szálltunk egy újyabb Molnár-sziget körrel mostmár a kormányos technikákat gyakoroltuk: aktív és passzív kormányzás, íves csapás, magas lapát... Helycsere után feleveztünk a Francia-öbölig, megemlékeztünk az 1933-as Dzsembori itt megrendezett víziprogramjáról, a csónakházba visszatérve pedig a hajó és a felszerelés gondozását gyakoroltuk. A következő találkozásig a jelöltek a Szakág tesztvizsga alkalmazásával egyénileg gyakorolják a hajózási szabályzatot, melynek ismerete a zárótúrán való részvétel feltétele.

A második, ezúttal kétnapos alkalmon a Czuczor-szigetre ill. a szigetszentmiklósi Úszóláp-tanösvényhez túráztunk és bójapályákon mélyítettük el a kenu irányításának mesterségét. Ismét következtek online feladatok is: a hajózási szabályzat ismeretéről vizsgán adtak számot a jelöltek, a vizek-vízpartok élővilágát pedig egy-egy videó-dolgozatban mutatták be.

A képzés zárótúrája háromnapos vízi portyázás volt a Domariba-szigetre majd Kiskunlacházára, ahol a borulási és vízbőlmentési gyakorlatok mellett a próbázás is történt: kenu irányítása egyedül, teljes legénységgel, csak vezényszavakkal, stb.

A hazatérés során bejártuk a RSD úszólápjainak, lagúnáinak világát, a "Pákász", a "Tekeres", a "Hókonyos" vízi tanösvények útvonalait, megküzdöttünk a szembeszéllel, majd a csepeli csónakház tornácán zártuk a képzést a különpróbajelvények átadásával.

csoport

Gratulálok Simon Márton András (2.cscs), Kincs Gergely „Csergő” (1108.cscs), Somogyi Mária „Marica” (2.cscs), Tirczka Sebestyén (2.cscs) kenu-kormányosoknak és köszönöm Gelencsér Tamás (133.cscs) és Endreffy Zsolt „Dizs” (1044.cscs) kiképzők munkáját!

Szöllősy Vágó János (96.cscs)

Keresés

Friss hírek

Eseménynaptár

Bejelentkezés

A vízivezetők regisztrációt követően érhetik el a szervezeti vezetői tartalmakat (pl. próbáztatói segédletek, vízicserkész rajok alapító iratai, stb.) ill. publikálhatnak az oldalon.