ICHTHÜSZ Cserkészek a Maroson

Lippa, Arad Makó Szeged, Hitünk súlya a cselekedet!” - szólt a csatakiáltásunk Lippa várától Szeged üdülőterületéig július második hetében.

A tábor alapigéjeként Jakab apostol levelét olvastuk, amiről reggel rövidebb, este pedig hosszabb tanítás hangzott el. A csatakiáltásunk szellemisége is innen ered.

Lippától eveztünk Szegedig a Maroson, cirka 180 fkm-t, 6 evezős napon. Leghosszabb távunk egy nap 48 km, a legrövidebb napi táv 13 km volt.

Marostura 01

A lippai várat a fák takarják, bennünket a fák árnyéka

Marostura 02

Reggeli eligazítás a lippai parókián

Marostura 03

Behajózás Lippán

A túrán 3 kiel-boatban és 3 kenuban összesen 21 eveztünk, úgy, hogy volt, aki csak 3, és volt olyan is, aki csak 1 napot volt velünk. 15-en fixen mindig voltunk: 9 kieles, 6 kenus. Több helyről és több féle meggyőződéssel jöttünk a túrára, de a szervezést, a vezetést és a derékhadat Krisztus cserkészei, tehát az ICHTHÜSZ cserkészek adták.

Napirendünk általában: ébresztő, reggeli torna, reggeli, zászlófelvonás, eligazítás, vízre kelés. Napközben egy-két pihenőt tartottunk, a következő táborhelynél pedig a kipakolás, olykor a hajók kivételét együttvégeztük, majd mindenki a maga sátrát állította, vagy szálláshelyét alakította. A vacsorát – rájuk nézve dicséretesen, másokra nézve nem annyira – általában ugyanazok a szorgalmas kezek készítették, amiből persze mindenki egyformán részesedett.

Lippán – amelynek vára történelmünkben fontos szerepet játszott, főleg a török megszállás alatt – az ottani református parókia kertjébe/szobáiba szálltunk meg. Már a vízre kelésünk is izgalmas volt, mert a partról is érzékeltük a folyó gyors sodrását és a vízmélység kiszámíthatatlanságát. Aggodalmunkat a tapasztalat megerősítette. Meglepő volt, hogy a Marosnak itt olyan gyors a folyása, mintha csak vadvízen eveznénk. Átéltük a durva hullámzás és zátonyra futások ijesztő élményeit. Sok kaland és 48 km evezés után, nagy nehezen estére elértünk Aradig, ahol egy csónakházban vártak minket, ott volt a szállásunk is. E helyen is köszönetet mondunk mid a lippai, mind pedig az aradi vendéglátóinknak.

Marostura 04

Aradig volt részünk a vadvízi kalandokon túl kietlen, sivár szakaszokban is

Marostura 05

Az aradi kikötés kihívásai

Másnap Aradon a belvárosi református templom istentiszteletén az ICHTHÜSZ elnöke, dr. Bóna Zoltán, az ICHTHÜSZ lelkésze Szuhánszky Gábor és Nagyné dr. Csobolyó Eszter, az ICHTHÜSZ folyóirat főszerkesztője is szolgálatot teljesített. A gyülekezet gazdag vendéglátása után a 13 aradi vértanú emlékművét látogattuk meg, ahol elénekeltük a Himnuszt.

Marostura 06

A helyreállított emlékmű előtt a Tűzoltótéren

Még délután folytattuk utunkat Óbodrogra, ahol egy nomád helyen vertük fel sátrainkat, s az eső elől hamar be is menekültünk azokba.

Marostura 07

Marostura 09

A táborverés vihar előtti szépségei Óbodrogon

Marostura 10

Majd a reggeli indulás mutatványa egy imbolygó minikompról Perjámos felé

Marostura 11

Perjámos felé

Marostura 12

Még mindig Perjámos felé

Marostura 13

Perjámos egyre messzebb…

Marostura 14A perjámosi „paradicsom”

Marostura 15

Nem mindig a parancsnok beszélt…

Perjámosnál egy vízparti büfénél éjszakáztunk, ahol alkalmunk volt megkóstolni a román specialitást a micset. És újra belekóstolni a civilizáció minimumába, folyó hidegvíz a csapból, nyírt, gondozott fű, virágos kert és persze hideg italok, egészségtelen snackek, chipsek etc.

Marostura 16

Várják a vacsorát!!! Persze nem hiába!

Marostura 17

A csapat újra tisztán, a háziasszonyunkkal, útra készen

Marostura 18

A bepakolás itt sem kutya!

Utolsó romániai/partiumi éjszakánkat Egresen, ismét teljesen nomád körülmények között töltöttük.

Marostura 20Már az ötödik nap és most először slambuc!

Marostura 21Esti áhítat

Marostura 22Árpád kori ásatások! Érdemes utána nézni!

Marostura 23

Marostura 24Indulás Egresről

Marostura 25A magyar határt a Szózattal köszöntöttük

Marostura 26Hallatszik, nem?

Marostura 28Szegediek is csatlakoztak hozzánk

Marostura 29Ez már a magyar Maros. Zátonyok keserítik az evezést, de legalább homokosak és puhák

Marostura 30Trianon után erre a hídra már nincs szükség. Az EU mai állapotában pedig még nincs szükség rá.

Utolsó előtti megállónk a Makói kemping volt, ahol gyönyörű parkban és néhányan szép bungalókban szálltunk meg és igazi kápolnában hallgathattuk meg Isten Igéjét. Jó volt civilizált környezetben kipihenni a nap evezési és vízi határátlépési izgalmait.
Marostura 31

A makói „paradicsomig” az utolsó métereket azért meg kellett szenvedni

Marostura 32

Marostura 33

Marostura 34A főzés itt is nomád

Marostura 35

Másnap elértünk a célállomásunkig Szegedre, ami cirka 26 fkm-et jelentett, ebből a Tiszán felfele evezve 1fkm-et.

Marostura 36Homokkotrót is kerülgettünk

Marostura 37Utolsó pihenő a Maroson

Marostura 38A napunkat a Kiskörössy halászcsárdában finom vacsorával zártuk le, majd másnap szegedi városnézés után értünk haza épségben.

Marostura 39Gyönyörködünk a Tiszában

Marostura 41Juhász Gyula lábainál

A sok szép élményért illesse köszönet a szervezőket, a Nemzeti Együttműködési Alapot és minden támogatónkat. A gondviselésért pedig a Jóistennek adunk hálát. Egyedül Övé a Dicsőség!

Marostura 50

Keresés

Friss hírek

Eseménynaptár

Bejelentkezés

A vízivezetők regisztrációt követően érhetik el a szervezeti vezetői tartalmakat (pl. próbáztatói segédletek, vízicserkész rajok alapító iratai, stb.) ill. publikálhatnak az oldalon.