Vitorlás Cserkész Hétvége 2018 Sarud

Október végén a Tisza-tó partján tartottunk vitorlás cserkész hétvégét.

26-án pénteken délután gyülekeztünk Sarudon. Első programpontként azt néztük meg, hogyan is készülnek a vitorlás csónakok.

Ezúttal nem egy hi-tech hajógyárat látogattunk meg, ellenkezőleg: vezetőnk Varsányi Zoltán azt mutatta meg, hogy egyszerű szerszámozottsággal de rengeteg jó ötlettel, sok tapasztalattal és átgondolt gyártástervvel hogyan tudunk az igényeinket maradéktalanul kielégítő vitorlás flottát építeni?

A műhelyből szálláshelyünkre, az Élményfalu Csapatbázisára mentünk, ahol vacsora előtt alapvető elméleti oktatást tartottunk: milyen fizikai erőknek köszönhetjük, hogy a hajónk nem borul fel; miképp vitorlázhatunk széllel szemben is; a különböző szélirányokban mik a vitorla beállításának alapjai, stb. A hétvégén résztvevők fele semmilyen vitorlázási tapasztalattal sem rendelkezett, a rendezvény célja pedig pont az volt, hogy ők is aktívan kipróbálhassák magukat, akár kormányos pozícióban is!

Szombaton a reggelit követően levonultunk a Kalandpartra, ahol három fős legénységeket alkotva birtokba vettük a Kalóz típusú vitorlásokat. A vitorlákat, a kormányt már minden hajóra a legénysége szerelte fel.

Ezután kifutottunk, és a gyenge őszi szélben a Kalandpart előtti nádassal védett vízfelületen próbálgattuk a hajóinkat és önmagunkat.

Ebéd után a mérsékelten gyenge szélben nekivágtunk a Sarudi-medencének.

Átvágtunk a szemközti, Tiszaszőlős előtti partnak, majd nyugatra fordultunk Tiszaderzs magasságáig, onnan az aranyló napnyugtában lassan el-elfogyó szélben igyekeztünk vissza a sarudi kikötőnkbe - hogy ne boruljon ránk az éjszaka sötétje, a kikötőbe már vontán érkeztünk.

Vasárnapra felerősödött a szél, így a délelőtti Kalóz-Kalmár játékunk igen dinamikusra sikeredett.

A játék tulajdonképpen egy hagyományos kereskedős játék, ahol a kalmárnak minden adásvételhez előbb egy teljes kört kell megtennie a kikötő előtti vízterületen. Eközben a kalózok lesnek rájuk, hogy megcsáklyázzák majd a sikeres csatározást követően kifosszák őket. Segítségükre a hadihajók siethetnek, akik viszont a kalózoktól zsákmányolhatják el az értékeiket.

Mindez a vízen, kilenc vitorlással és a kísérő motorossal egy nagyon mozgalmas délelőtti programot jelentett. Délre viszont már annyira felerősödött a szél, hogy egy-két kisebb koccanást követően be kellett fejeznünk a játékot. Kihirdettük az eredményeket, majd leszereltük a hajókat és visszatértünk a szálláshelyünkre.

Ebéd után levontuk a zászlót majd elköszöntünk egymástól és a kitűnő kényelmet biztosító házigazdáinktól - és közben mindannyiunk szemében ott csillogott az újabb találkozás reménye!

MCSSZ Vízi Szakág

Keresés

Friss hírek

Eseménynaptár

Bejelentkezés

A vízivezetők regisztrációt követően érhetik el a szervezeti vezetői tartalmakat (pl. próbáztatói segédletek, vízicserkész rajok alapító iratai, stb.) ill. publikálhatnak az oldalon.